zaterdag 9 januari 2010

tekst uit huis.

ik blaas het stof van het bedlampje,
raak het rode plakband aan om het snoertje.
schaap mag mee, natuurlijk.
ik kijk in mijn kamer. hoe het altijd was, maar niet meer zal zijn.
nooit meer zal ik hier komen, en weten dat ik thuis ben. er komen wel, ja, vaak, maar dan als logé. als logé in mijn eigen kamer. in wat mijn kamer was.
het behang ruikt muf, groene verf over het vergeelde wit. de lamp met oma's lampenkap, die scheef hangt. ik geef de tijger op de poster een kusje, die ik kocht in de dierentuin in groep 6. potloodkrassen op de muur, een stok aan het plafond die nergens voor dient, glow in the dark sterren boven het bed.
dag. dag kamer. dag huis. dag meisje dat hier woonde, droomde, danste, huilde.
ik vertrek.
ik stop de boeken in een doos. mijn kamer wacht op mij. met frisse verf, een nieuwe stoel, een eigen geur.
ik ga, tot volgende week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten