zondag 13 december 2009

Tjitske Jansen

hallo iedereen..
ik heb de afgelopen 2 uur 'Koerikoeloem' van Tjitske Jansen gelezen, voor nederlands. Het is echt heel erg mooi.. en gaat over haar leven, maar vooral haar jeugd. En ik denk dat we het heel goed als inspiratie kunnen gebruiken voor een scène in onze voorstelling. In haar gedichtenbundel begint ze elke alinea met 'er was' net als in sprookjes, met 'er was eens...' Alleen zij verteld dan iets uit haar jeugd wat echt gebeurd is. Vaak zijn het hele kleine details. het lijkt me heel leuk om dat ook te doen. Dat we omstebeurt een kleine tekst met 'er was..' zeggen. Ik denk dat dat een heel mooi beeld geeft. Of misschien kunnen we haar tekstsen gebruiken...
nouja.. dat was een hersenspinsel van mij op de vroege middag.. haha
tot snel! kusjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten