maandag 14 december 2009

Wat ik nog moet

Dit is mijn pieker lijst:

Dat heb ik laatst geleerd
Als je niet kan slapen
Maak je een pieker lijst
Alleen het woord piekeren laat je al piekeren
Als ik gewerkt heb dan kan ik moeilijk slapen
Dan klopt mijn hart te snel
en zie ik alleen maar borden en eten voor me
Daar word ik gek van
Als ik niet kan slapen
Dan pieker ik over wat ik nog moet doen
Huiswerk
Opruimen
Afspraken afzeggen
Of afspraken maken
Die jongen die ik nog moest bellen
die mail die ik nog moest beantwoorden
Die schoenen die ik nog moest terugbrengen
Als ik niet kan slapen
Gebeurd het soms dat ik gesprekken met mensen voer
En vaak lopen die gesprekken dood
En dan moet ik ze weer opnieuw voeren
opnieuw en opnieuw
En dan pieker ik....
Ik pieker ook over de liefde
Over wat ik wil
En wat ik niet kan krijgen
ook pieker ik over andere mensen
Ik pieker ook wel eens over zorgen van andere mensen
Over stomme vaders
die onredelijke dingen zeggen
Over hun familie crisissen
En dan pieker ik vervolgens over mijn eigen crisissen
En dat gaat dan maar door en door
En tussen het piekeren
kijk ik op de klok
twaalf uur, één uur, twee uur, drie uur
ga zo maar door
En dan schrik je elke keer van de tijd
Is het al zo laat?
En dan ga je weer door met piekeren

Maar als je zo'n lijst gemaakt hebt
zo'n pieker lijst
Dan weet je weer waar over je kan piekeren toch?
Nu weet ik wat ik allemaal nog moet, en nu ga ik piekeren over de vraag 'hoe'?
Ik ben benieuwd..
Want ik pieker nu al over het feit dat ik zo ga piekeren......

slaap lekker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten