woensdag 11 november 2009

ik denk...

Wil jij weten wat ik denk?
Wil jij weten wat er nu door mijn hoofd gaat?
Ja?
Weet je het zeker?
Heel zeker?
100 procent?
Geen twijfels?
Geen 'misschien niet'?
Wil je elke letter horen die in mijn hoofd zit?
En welke woorden deze letters vormen?
En welke zinnen deze woorden?
Moet ik de beelden bijschrijven die ik voor me zie?
De sfeer, de kleuren, de geluiden?
Zal ik vertellen wat ik net heb gedaan?
Wat ik daar van vond?
Wat ik straks zal gaan doen?
En of ik daar zin in heb of niet?
Of ik honger heb of dorst?
En of ik dan zin heb ik thee, koffie, limonade, cola of gewoon een glaasje water?
Alles?
Weet je het zeker?
Heel zeker?
100 procent?
Elke in?
En elke out?
Elke puntje op elke i?
Echt?
Geen ‘ik weet het niet zeker’ ?
Geen ‘nou liever eigenlijk niet’?
Ja?
Nou, vooruit dan maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten