zondag 15 november 2009

Op de koude badkamervloer

Op de koude badkamervloer
met een hete douche
over mijn bleke rug
knieën opgetrokken
ik druk mijn benen
stevig tegen mijn naakte lijf aan
ik huil
de warme douche
neemt mijn tranen mee
over mijn lichaam
langs mijn benen
langs mijn tenen
het vieze putje in
mijn kin op mijn knieën
mijn haar in slierten langs mijn hoofd
huil ik
van de moeheid
van de kou
over mezelf
over de toekomst
over vandaag
ik hoop dat het warme water
mijn verdriet wegspoelt
maar ik blijf maar huilen
de druppels blijven maar komen
ik wil zo graag opstaan
mezelf bij elkaar rapen
een kusje geven op de wang
mijn tranen afvegen
aan een zachte handdoek
maar ik blijf maar zitten
op de koude badkamervloer
ik wil opstaan en tegelijkertijd
zo ontzettend graag blijven zitten
ik wil verandering en tegelijkertijd
ben ik daar zo ontzettend bang voor
ik wil verder gaan met leven
maar ook voor altijd stil staan
Ik wil mezelf laten zien
maar ook zo graag verstoppen
Ik wil mijn vleugels uitslaan
maar ik ben bang
bang voor vandaag
bang voor morgen
bang voor alles wat er achter het randje ligt
nu ga ik opstaan
veeg de zoute tranen
van mijn natte gezicht
en til mijn zware lijf
van de koude badkamervloer

2 opmerkingen: