woensdag 4 november 2009

verdwaalt

ik ben een verdwaalt meisje in mijn eigen stad.
Een bekende onbekende.
Mensen staren me aan, ze kijken raar
Al die ogen, al die blikken.
Ik voel ze prikken
Een fietser komt piepend tot stilstand voor mijn neus.
Auto-ongelukken.
Een krijsende kat.
Door mijn lichaam heen.
Mensen zeuren een voor een.
Een eeuwig gezoem.
Een onophoudend geluid dat niet wil stoppen.
Gegil in mijn oren.


Je bent in de war.
Je weet niet wat je doen moet.
Jouw hersenen
zijn een bolletje wol die net bespeeld is door een jonge kat
een bos geklit haar
een raket
spetterende olie in een hete pan
een koptelefoon die te hard staat
Een Stad.
Je bent daar onbekend
De straten die ken jij nog niet.
Je moet ze opslaan
en niet voorbij laten gaan.
Een voor een.
En niet te snel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten