woensdag 25 november 2009

Soms dan nodig ik mezelf uit.....

Soms dan nodig ik mezelf uit,
mezelf om bij een groep te horen, zonder dat ik weet of de groep me wel mag.
Soms dan nodig ik mezelf uit,
mezelf om met A & B naar de film te gaan, als een soort derde wiel.
Soms dan nodig ik mezelf uit,
mezelf uit om te gaan kaarten met de groep van me pa, ondanks dat ik er heel slecht in ben.
Soms dan nodig ik mezelf uit,
mezelf om mee uit te gaan ook al weet ik dat ik niet gewenst ben.
Soms dan nodig ik mezelf uit,
mezelf om te dansen in het wild met de andere dronken gasten, die me toch niet meer kunnen herinerren.

Maar meestal nodig ik mezelf niet uit. Ik ga dan gewoon me eigen gang, ik zie dan mensen staren en weet dat ze zich afvragen: Wat is er met hem?
Maar ik ben dan thuis, in mijn wereld, waar ik als kind eigenlijk al in woon. Vol met mijn normen & waarden, mijn regels, mijn volk, mijn behoeften en mijn vrienden. Maar ik weet ook wel dat dit niet altijd kan, dus nodig ik mezelf uit als niemand anders dat doet.

Maar stiekem hoop je toch wel dat iemand jou een keer uitnodigd en je de deuren kan sluiten van mijn wereld. 1 Dag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten