donderdag 19 november 2009

teksten

ik weet het. misschien zijn er teveel teksten. en waarschijnlijk kan lang niet alles gebruikt worden, maar de woorden blijven maar komen.. en het is vaak wel (naar mijn mening) bruikbaar materiaal. dus hier volgen nog een aantal teksten.

deze tekst lijkt me mooi door twee mensen tegelijkertijd gezegd te worden.

hou me vast laat met los
hou me vast laat met los
omring me vergroot me
bescherm me vermooi me
verberg me verwerp me
help me help me
red me red me
werp me werp me
hou me vast laat me los
hou me vast laat me los

doe het niet
ik weet wel dat je het goed bedoeld
ik weet wel dat je lief probeert te zijn
als je s'avonds vroeger thuis komt
als je koekjes aan me voert
als je m'n haren probeert te borstelen
als je me vast probeert te houden
ik weet wel dat je het goed bedoeld
k weet wel dat je lief probeert te zijn
als je je zorgen maakt
zorgen om school
zorgen om tranen
zorgen om slaapgebrek
zorgen om liefde
zorgen om huiswerk
zorgen om morgen
maar doe het niet
doe het alsjeblieft niet
je helpt me er niet mee
ik stap zelf wel over dat randje
ik stap zelf wel over het randje


bang
ik ben bang
bang voor wat er komen gaat
bang om vooruit te kijken
verder te gaan

ik wil stil bijven staan
niet verder gaan
stil blijven staan
tussen de dons en de kusjes
niet nadenken
niet nadenken over wat er gebeuren gaat

ik ben bang
bang voor wat er komen gaat
bang om vooruit te kijken
verder te gaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten